Filip Bauwens Geplaatst: 26 juli 2013 Delen Geplaatst: 26 juli 2013 Ik heb al sinds ik mijn GTS300 een dik jaar geleden nieuw kocht volgend soms optredend probleem: bij hogere snelheden (> 100km/h) valt de motor voor ongeveer 1 seconde uit. Dat is zeer frustrerend als je aan het voorbijgaan bent of je zit met een bumperklever achter je. Ik heb het probleem al eens aangekaart bij mijn dealer. Met het gekende benzinepompprobleem heeft het niets te maken, zegt hij, want daar doet zich het fenomeen voor dat je na een rit niet meer kan starten totdat de motor afgekoeld is. Hij vindt ook geen foutmeldingen in de MCU. Het probleem doet zich zowel in de winter als in de zomer voor en evengoed met volle als bijna lege benzinetank. Het is ook niet op vaste plaatsen (hoogspanningslijnen bvb.). Soms weken niet en dan ineens 2 keer per dag. Iemand hier ervaring mee? Mogelijke oorza(a)k(en)? Link naar reactie
Filip D Geplaatst: 26 juli 2013 Delen Geplaatst: 26 juli 2013 Wel, mijn vrouwke kwam in de week met hetzelfde probleem af met haar GTS125ie. Maar ik moest er niet mee rijden want het kwam maar héél soms voor. Ben benieuwd naar de oorzaak. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 26 juli 2013 Delen Geplaatst: 26 juli 2013 komt dan toch veel voor en nog niemand die er een sluitend antwoord op heeft;.. den daxx gaat nog gelijk hebben Link naar reactie
Filip Bauwens Geplaatst: 26 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2013 Wat vertelt den Daxx erover misschien? Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 26 juli 2013 Delen Geplaatst: 26 juli 2013 vaporlock (gasbel die leiding verstopt) Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 26 juli 2013 Delen Geplaatst: 26 juli 2013 Ik heb op GTS owners club en modern vespa al gelezen over slechte injectoren of de kill switch die soms moeilijk doet als hij niet gebruikt wordt. Er ontstaat dan corrosie op de contactjes en dat zorgt voor slecht contact natuurlijk. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 26 juli 2013 Delen Geplaatst: 26 juli 2013 Zie maar dat em niet in brand vliegt binnenkort Link naar reactie
VK Geplaatst: 26 juli 2013 Delen Geplaatst: 26 juli 2013 https://www.facebook.com/groups/421877574577588/?ref=ts&fref=ts Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 27 juli 2013 Delen Geplaatst: 27 juli 2013 @VK,,knap dat ge daar zijt opgekomen,,,kheb mij ondertussen lid gemaakt,,kwestie van dat te blijven opvolgen. CHEERS Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 Had het vorig jaar 1 keer voor, op de snelweg, wou perse een autobus voorblijven op 3 km van mijn te nemen afrit, plots alles uit, precies mijn contact die uitgezet werd. Pechtstook... . herstart... . alles prima, alles laten uitlezen, alles ok. Sindsdien niet meer voorgekomen. Wel geen autoweg meer gereden. Dus ... geen idee. Link naar reactie
Filip Bauwens Geplaatst: 29 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2013 En weet iemand ook waar je die bewuste melding op het "customer improvement program" kan doen? Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Ben ook al even lid bij dat groepje Engelsen die er werk van maken. Heb zelf 3x op een rit van 500km op de Autobahn het lastige schokje meegemaakt ... niet prettig!!! Gaan er hier ook allemaal eens wat werk van moeten maken met onze plaatselijke dealers! Blijkt enkel te gaan met modellen van 2012. (momenteel) Gegroet, Rolf (Vakantiefailmodus) Link naar reactie
Paolo10 Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 heb dit (veelvuldig) voorgehad met mijn GTS 125 super ie. benzinepomp werd tot 2 x toe vervangen, probleem telkens (tijdelijk) opgelost. op den duur geen vertrouwen meer in 'wespje'. van de hand gedaan (aan dealer) en 300 besteld. vandaag binnengekomen. als ik de aanhef van deze post lees krijg ik al schrik dat ik weer hetzelfde ga voor hebben... Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Veel succes met je 300 en hopelijk heb je diezelfde panne niet. Zou toch niet mogen voor die prijs. Geef mij maar een oldie, kan je tenminste zelf aan werken. Link naar reactie
Robing Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Het is alsof maar weinigen weten, dat op alle moderne voertuigen, auto's, moto's scooters. Een toerental begrenzer gemonteerd is die de onsteking uitschakeld. Ik stel me dan ook de vraag welk werk men daar dan van moet maken ? GEEN toerental begrenzer tot de motor rond je oren vliegt ? Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Weet niet als die toerentalbegrenzer het probleem is, dan moet je toch al tegen de topsnelheid van het voertuig (vespa) rijden. Er wordt ook op diverse fora over geklaagd, dan zal het toch niet zo een klein prulletje zijn. En zelfs Piaggio zou bezig zijn met het probleem te onderzoeken. Link naar reactie
Robing Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Mijn GTS300S BJ 2012 nu 8500km op de teller. Vind ik voor zijn prijs een super ding. Tot op heden rijdt dat ding in originele staat best prima. Enkel bij het afdalen van stevige hellingen is het nodig je verstand te gebruiken. Mocht zich toch iets voordoen aan mijn vespa, buiten het normale onderhoud dat ik 100% navolg. Zal ik dat zeker in detail melden. Mvg Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Italianen en elentriek hé,het zal nooit ni goe samen gaan ),,,oh ja en als ze hunne benzinetoevoer hetzelfde leggen als hunnen elentriek,kunt ge wel eens nen aangebrande Italiaan tegenkomen )),,,, maar soit het blijft een uitdaging!!!!!,,,,,,,,( om die storing te vinden )),,,,) CHEERS Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 vaporlock (gasbel die leiding verstopt) Idd ik heb da wel vernoemd,maar "vaporlock" is nogal een zwaar woord in een benzinetoevoerleiding,wat ik eigenlijk wou bedoelen is gasvorming door verhitting in deze leiding ( zie vorige topics),,,nu na alles wat ik deze week heb gelezen,wat ze allemaal al geprobeerd hebben,,, * ECU switchen * mapping veranderen * opvoerpompen switchen * relais' vernieuwen ( vind ik persoonlijk ook nog logisch) * injector switchen En dit allemaal zonder noemenswaardige verbeteringen en of logische symptomen en daarbij geen foutmeldingen in den ECU...tja,,,mijn gedacht,,met goed geplaatste meetapparatuur MOET die fout eruit komen en zeker als je kan vergelijken met scoots die dit probleem niet hebben. Wat ik echter nog niet ben tegen gekomen is de weerstandsmeting van de verschillende elektronische motorsturings componenten/kabelering en idd een meting van de constante druk in uw benzine toevoerleiding. Looking forward!! CHEERS Link naar reactie
Filip Bauwens Geplaatst: 31 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2013 @Robing: toerentalbegrenzing voelt wel een beetje anders aan hoor. Bij het maximale toerental wordt het aantal ontstekingen gehalveerd, dus 1 ontsteking om de 4 in plaats van om de 2 toeren. Bij het probleem dat ik meld valt de motor helemaal weg en lijkt het zelfs alsof je gaat remmen. Ik heb het probleem dus gemeld via mijn dealer. Hij ging mijn mail posten op de site van Piaggio. Link naar reactie
Robing Geplaatst: 31 juli 2013 Delen Geplaatst: 31 juli 2013 Waarschijnlijk hebben wij dan een verschillend toerental begrenzer systeem Filip. Bij mij werkt het zoals ik heb aangegeven, op mijn Vespa evenals op mijn vorige motoren en op mijn auto. Mvg. Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 31 juli 2013 Delen Geplaatst: 31 juli 2013 Robing, er is een verschil tussen inhouden tijdens het dalen en compleet blokkeren tijdens het rijden. Heb het verschil al duidelijk gevoeld, verschillende keren. Het een is normaal en stoort niet ... het andere is freaky en bruin-onderbroekenmateriaal!!! Groeten, Rolf Link naar reactie
Filip Bauwens Geplaatst: 31 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2013 Idd Rolf, blij dat we op dezelfde lijn zitten (en ik bedoel niet die bruine :-) ) @Robing: doe de test eens met je kill switch bij 120 km/h en je zal wel merken wat we bedoelen. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 31 juli 2013 Delen Geplaatst: 31 juli 2013 2x gehad dat die uitviel maar dan wel op zeer lage toeren , dus garage binnen rijden , draaien en toek uit , wel nog goe dat het traag rijdende was toen ik een draai moest nemen.Kgaat zelfs niet vermelden bij de dealer want tgaat toch weer normaal zijn... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.