Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoe Antwerpen passeren


Filip D

Aanbevolen berichten

De auto routering vanaf de kempen naar Oost- en Zeeuws Vlaanderen leidt steevast via Antwerpen.

Om aldaar de Kennedy- of Liefkenshoektunnel te vermijden informeer ik naar jullie routes.

Ik heb al gelezen over een veerpont of overzet van Lillo naar Doel en van Hoboken naar Hemiksen.

Als mogelijk ondergronds alternatief is er de konijnenpijp alias Waaslandtunnel maar hier mogen dan weer geen 50cc'tjes door ?

De eerstvolgende brug is pas in Temse hetgeen een grote détour is om vanaf de kempen naar Oost- of Zeeuwsvlaanderen te wespen...

Dus, mijn vraag, hoe passeren jullie Antwerpen ?

Link naar reactie

Er zijn 2 tunnels die je kan nemen:

-voetgangerstunnel: van ong Zuiderterras (Sintjansvliet) naar antwerpen L.O. (Frederik Van Eeden plein), hier moet je met de lift naar beneden/boven en dan de tunnel met de scoot aan de hand.

-fietsertunnel: op't zuid: met een hatelijk klein liftje en beneden kan je rijden, dit is inderdaad een evacuatieschacht tussen de 2 richtingen van de Kennedy tunnel in.

De konijnepijp zou ik niet aanraden, er wordt trouwens redelijk veel controle gehouden op wat er door rijdt (voornamelijk ivm vrachtverkeer). Ik vind het zelf ook een heel tricky gebeuren als ik er een 50cc'ke zie door snorren.

Groeten,

Fireball

Link naar reactie

Overzet is op wandelafstand waar ik woon. Is van Kruibeke naar Hoboken. Mag je met alle tweewielers op (moto, scooter, fiets,...)

Is tevens gratis.

Link naar reactie
Overzet is op wandelafstand waar ik woon. Is van Kruibeke naar Hoboken. Mag je met alle tweewielers op (moto, scooter, fiets,...)

Is tevens gratis.

op de website staat tot 50cc : Veerdienst Kruibeke - Hoboken

Veerdienst over de Schelde tussen Kruibeke en Hoboken voor voetgangers, fietsen en bromfietsen tot 50cc.

Link naar reactie

ik heb doel-lillo is gedaan met de vespavrienden. Waren denkik met bijna 30 scooters op dien overzet. Dat was goed te doen, we moesten aan doel wel de vespa's op de loopbrug heffen.

trouwens de overzet kruibeke-hoboken is prima te doen met een scooter. Ik denk dat je daar enkel niet moet staan met ne zware moto.

Link naar reactie

Ik heb daarjuist den overzet Kruibeke nog genomen en even gevraagd. Moto is geen probleem. Alles op 2 wielen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...