Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LML 4T vreemde geluiden


Driesb

Aanbevolen berichten

Hej,

Ik hem sinds 3 maanden een LML 4takt met nu 2800km op de teller,

Sinds enkele weken zit ik met een vreemd getril en ik vind niet waar het vandaan komt, en het is niet meer aangenaam om ermee rond te rijden, je hoort het bij verschillende toerentallen...

Ik heb binnenkort nog een afspraak voor mijn 2de onderhoud, maar wou op voorhand toch eens luisteren of iemand raad weet of het bv. een meer voorkomend probleem is...?

Alvast bedankt

Dries

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Men dealer bevestigde dat zonet toen ik hem ging binnenbrengen, er komt een nieuwe uitlaat op normaal gezien, uiteraard in garantie dan.

De eerste keer door de regen gereden daarnet, omdat de LML vandaag bij de dealer moest geraken, ook de laatste keer, een schuiver gemaakt over een zebrapad, resultaat: de beschermkap over het reservewiel vol met krassen en de koppelingshendel afgebroken... :(

Link naar reactie

Hallo iedereen, ik heb sinds enkele weken ook een 4-takt LML. Ik ben hier heel tevreden over. Het probleempje met de uitlaat heb ik ook maar niet zo uitgesproken, dus ik laat het nog even zo, ik vind het (nog) niet storend.

De standaard bandjes zijn redelijk crap, zelf gelukkig nog geen schuivertje gemaakt, crashbars zijn eigelijk een must als je schade wil voorkomen.

B.T.W. Heeft er soms iemand een werkplaats handboek in zijn bezit? Of bestaat er een PDF ofzo? Ik sleutel namelijk graag zelf aan de LML en dan is het toch handig om een manual te hebben.

Link naar reactie

Ik rij momenteel met de White Walls van Shinko.

In het begin was het bij mij ook niet zo uitgesproken, en het is ook enkel met een warme motor heb ik gemerkt!

Ik ga blij zijn als het opgelost is, de laatste 100km was het echt niet meer te doen! Elk voertuig heeft wat kinderziektes he, mijn grootste zorg is nu de LML terug mooi te maken, financieel heb ik het op deze moment niet zo breed...

val1.JPG

Link naar reactie

Die white walls maken je LML echt af, binnenkort komen ze er bij mij ook op. De velgen zijn ook heel mooi gedaan. De verf op de velgjes van mijn LML begint al af te bladeren... er staan nu zo ongeveer 1000 km's op de teller.

Wat betreft de schade, zit ik met hetzelfde probleem, maar dan de rechterbil (vandalisme). Ik denk dat de goedkoopste oplossing is van zoveel mogelijk zelf te doen. Eerst even prijs vragen en dan zien wat te doen. Valt het ferm tegen: afschuren en grondlaag zetten zelf doen en de rest overlaten aan een carrossier. Nadien wel een setje crashbars monteren of je blijft bezig :D

Heb jij een manual bij je LML gekregen? Bij de 2-takt gaven ze er naar het schijnt eentje bij.

Grtz

Link naar reactie

Dries

Kan je mij je mailadres bezorgen?

Hetgeen in mijn bestand zit,klopt blijkbaar niet meer,aangezien uw mails terugkomen ;)

Thx..en succes met de LML////

Link naar reactie

Super, mijn LML rijdt weer heerlijk, zijn 2de onderhoudje gehad & een nieuwe uitlaat eronder!

Wat andere uitlaten betreft, ik ben benieuwd! Als de prijs enz. dan meevalt zal ik het zeker overwegen!

Maar eerst andere kosten doen, het spuitwerk dus! Ik ga ook proberen zo veel mogelijk zelf te doen!

Link naar reactie
damn! met wat voor merk van banden worden die verkocht?

Als dat dezelfde banden zijn als op de 2takt(Nylogrip Zapper MRF) is daar niets mis mee,ik rijdt daar winter en zomer mee.

Ik weet ook wel dat er betere banden bestaan.

Link naar reactie

Idd, de zwarte, de goedkoopste dus valt nog wat mee van looks, maar die gelaste carbonnen gaat er over! En dat Pinasco logo hoeft ook niet natuurlijk ;)

Ik wacht zeker a tot er wat YouTube-soundfiles zijn, maar alleszins, ik droom wel van een op maat gemaakte uitlaat die me een zotte sound geeft! Nu de uitlaat vervangen is en ik terug van het mooie 4-akt geluid kan genieten wil ik weer meer ;)

50 cm van een muur aan je rechterkant van >2meter hoog rijden is echt gewoon geweldig ;)

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Hey ik had die rare geluidjes ook en vooral als ik schakelde en op't laatst in alle 4 versnellingen.

Na het eerste onderhoud is het opgelost, blijkbaar gewoon de kleppen geregeld :)

Btw ik had bij mijn aankoop een rare smurrie op m'n voor wiel en krijg het er niet af, hadden jullie dat ook en zo ja hoe heb je het verwijderd?

@driesb knap gedaan je LML en die wielen ook!!!

Link naar reactie

@ HANCOCK. Bij mijn lml was van die bruine smurrie op de wielen en die heb ik zuiver gemaakt met cellulose thinner.De velgen heb ik wel opnieuw in de verf gezet maar dat was ook de bedoeling.

ofwel zou ik eerst proberen met (White spirite) die is minder agressief voor de lak.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...