Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Carburator zweet of lekt


inspiron1

Aanbevolen berichten

Mijn carbu staat altijd in het zweet , heb het bovenste boutje afgedraaid,

controle van dichting, ziet er in feite goed uit maar voelt hard aan.

Opnieuw toegeschroefd.

Na enkele seconden zie ik de benzine zo vanonder het hoedje stromen.

Dan maar opnieuw alles open, reinigen van dichting, opnieuw toe... .. opnieuw direct nat en druppelende benzine.

Dan maar wat harder toegedraaid. Opnieuw afkuisen , benzinekraan open, opnieuw verlies, nog harder toegedraaid, en dat is al iets beter.

Nu gaat er nog een beetje verlies zijn en dat zorgt ervoor dat de carburator na een tijdje volleding nat staat en alles onderin vuil en smerig wordt.

Is er een middel om die perfect af te dichten. Product of iets anders... Dat moet toch perfect toe kunnen .

Iemand wijze raad ... dank bij voorbaat.

Groeten

Inspiron1

carbu%20.jpg

Link naar reactie

ofwel nieuwe dichtingeskes ofwel vloeibare pakking

Uw carbu mankeert wel een deel... het carburatorhuis en carbu ziet er ook wa vreemd uit (ofwel is dit iets dat ik nog niet ken, ma zou mij straf lijken dat dat zo hard verschilt van een VNB...)

Link naar reactie

@ Jef, bij mij is het druppelen nu , ...en meer dan zweten. Straks gaat ie in de fik en kan ik op zoek naar een andere scoot :(

Dichting is niet ok. Heb net dichtingssetjes gekregen van een garagist(klant) , wel dikke ringen.

Misschien brengt dat de oplossing. MOet nog kijken , tijd ontbreekt nu.

Alle tips zijn welkom.

Link naar reactie

Probeer niet om de oude dichting te verwijderen. Deze zit er in geperst en ga je niet mooi kunnen verwijderen.

Steek er idd een nieuwe dichting dichting tussen, zo heb je iets meer speling om de vijs vast te draaien en toch af te dichten. Vloeibare pakking heeft weinig zin omdat deze niet benzinebestendig is. Tussen de kop van de vijs en het dekseltje hoort ook een dichting te steken. Normaal zit die erbij als je een carbu- dichtingsset koopt. Deze dichtingsset koop je best op reserve voor wanneer je een dichting zou breken bij eventuele demontage.

Groetjes, nero.

ps: doe ook wat locktide aan de vijs zodat ze niet kan los trillen.

ps1: de carbu is inorde (ja Bart, er zijn nog dingen die je niet weet...:)) )

Link naar reactie

:) ok dan, wist ni dat nen ss zo anders was dan ne VNB, wil ik wel is van dichterbij zien eigenlijk :)

trouwens er bestaat wel vloeibare pakking die tegen benzine bestendig is hoor, da was voor mij de enige manier om die rubber van die manifold(vo de reedvalve) dicht te krijgen, ook van "Loctite"

Link naar reactie

@BartPK

dan had ik graag de juiste link naar dit product,

heb daarjuist een o-ring extra geplaatst, het zuipt er nu uit.

Als ik de originele "join" laat zitten en ik span hard aan , dan lukt het bijna, maar met die loctite zou het nog beter moeten afsluiten.

Als dit lukt dan zal ik een nette carburator hebben.

Nu is heel mijn vespa in vuil en vet door die carbu.

@ Nero, hebt u nog zo een dichting in overschot van dat bovenste deel, ik zou het anders afkopen.

Grtn

Insp1

Link naar reactie

Heb er toevallig nu geen liggen, maar je kan ze in Limburg online bestellen. Ze kosten ongeveer 10€ voor een volledige set.

Een O-ring gaat nooit lukken omdat die wordt weggeduwd bij het aanspannen. Ook oppassen dat je de vijs niet te hard aanspant zodat ze begint zot te draaien. Die carbu's en zeldzaam en prijzig!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik heb anders nog nieuwe sets liggen.

Zo'n pasta zou ik persoonlijk voor een carbu niet gebruiken.

Daarvoor bestaan er de juiste dichtingen,die helaas niet te verkrijgen zijn bij de locale garagist.

Gr nico

Link naar reactie

Ondertussen nog een vraagje, ik heb de dichting geplaatst, nog niet getest. Er zit dus nog geen benzine in de carbu. Het dekseltje is toegedraaid ,ik vermoed dat er tijdens het aanspannen een hoeveelheid spul vantussenuit gaat kruipen aan de binnenkant. Daar zit een dus filtertje in. Het overtollige product aan de buitenkant blijft na 2 uren vloeibaar. Ik heb nu gelezen dat het product uithard bij afwezigheid van lucht. Dus aan de binnenkant gaat het vloeibaar blijven zolang er lucht aan kan.

Weet nu wel niet wat de reactie gaat zijn als ik de benzinekraaan openzet.Als het niet oplost ... gaat dat (vermoedelijk) klein beetje product geen problemen opleveren in het filtertje ?

Ga het nog wat laten drogen.

Feit is dat mijn carbu continue lekte , weliswaar heel traag waardoor mijn motor een en al olie is. Dat moet toch dicht kunnen. Zijn er hier mensen die een droge propere carbu hebben met een oldie ?

Link naar reactie

Yow,

ik heb vandaag kraantje open gezet en de dichting getest.

Moet wel zeggen dat ik er gisteren mijn tijd voor genomen heb om alles secuur aan te brengen.

Voorlopig lijkt dit een schitterende oplossing. Perfect afgesloten.

Redelijk ritje gemaakt en de carburator blijft droog.

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...