Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie probeert momenteel zijn rijbewijs A te halen ? Ervaringen ?


Pieter1

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag ook in 1 poging met succes mijn rijbewijs behaald, via AH rijschool. Hun 14u formule is zeker aan te raden, waarbij je laatste 2u vlak voor het examen gebruikt wordt om je zwakke punten nog even op te frissen.

 

Én na te slagen krijg je van AH een gratis testrit voor een halve dag met een BMW naar keuze bij D'Haese (St-Martens-Latem) :)

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ik ga er ook voor: 

Intussen 2tal weken geslaag voor mn theorie (1 fout) maar k heb geluk gehad want heb wel eens moeten gokken er werden veel dingen gevraag die niet in mn boek stonden (wees wegwijs €20).

Het rijbewijs kost mij: theorie: €15 12u les: €910 - 50 (korting week van de moto) en examen: €55 alles samen:€930,je kan goedkoper gaan (9u) maar dan moet je wel met een L rondrijden en een moto huren om je examen mee te doen.

Ik moet wel tot eind april wachten om te beginnen met de lessen en duren 12 dagen tot en met de examendag.

Weet trouwens iemand of je dit ook in je belastingen kan inbrengen?

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Toertje doen op de openbare weg, waarbij wordt gelet op je plaats in het verkeer en je aandacht voor andere weggebruikers. Maw, een anticiperende en defensieve houding aannemen. Als je manoeuvres goed waren, is dit in feite gewoon een bevestiging van je "kunnen".

Link naar reactie
19 minuten geleden, RingRing zei:

wordt er dan gebruik gemaakt van een intercom systeem ofzo?

 

klopt dit voorzien ze voor jou en je moet naar de instructies luisteren van de examinator die achter je hangt en observeert !

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Op 19-10-2015 om 21:22, Thomassker zei:

Ik heb vandaag ook in 1 poging met succes mijn rijbewijs behaald, via AH rijschool. Hun 14u formule is zeker aan te raden, waarbij je laatste 2u vlak voor het examen gebruikt wordt om je zwakke punten nog even op te frissen.

 

Én na te slagen krijg je van AH een gratis testrit voor een halve dag met een BMW naar keuze bij D'Haese (St-Martens-Latem) :)

Die testrit van een halve dag lijkt me vreemd. Ik heb vorig jaar op de gezegende leeftijd van 42 jaar mijn rijbewijs A gehaald en zie nu bij heel wat verhuurders van motoren bij de algemene voorwaarden een eis van bij de ene 2 jaar en de andere 3 motorervaring staan. Bij D'Haese is dat 2 jaar. Kunnen ze dus makkelijk controleren op je rijbewijs. Die halve dag testrit lijkt me daarom bizar.

Trouwens, ik heb me daarover bij een verhuurder al 'ns beklaagd, i.e. dat ik ondanks mijn ondertussen bijna 25 jaar rijervaring én de moeite die ik gedaan heb om met een motor te mogen rijden nu voorlopig nergens aan de bak zou kunnen om te huren. Een motor kopen wil ik voorlopig nog niet doen, want wil vanalles kunnen uittesten. De reactie was dat ze dat omwille van hun verzekering niet soepeler kunnen aanbieden. Als je nagaat dat iemand die een paar jaar voor ik mijn autorijbewijs heb gehaald zijn motorrijbewijs er gratis bijkreeg vandaag een motor kan huren zonder ook maar 1 meter met een motor te hebben gereden, dan zakt mijn broek daarvan af.

Die verplichte rijschool voor een motorrijbewijs is, zoals ik hier al ergens heb gelezen, niet voor de lol.

Ondertussen toch een verhuurder gevonden voor wie het geen probleem is en al een Ducati Monster gereden voor een dagje. Heerlijk.

En ik blijf mijn 250GTS en 125LX uiteraard ook nog even graag zien.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Dit weekend de krabbel gezet voor de Triumph Street Twin. Kon een heel mooie nearly new Triumph Bonneville T120 kopen (230km) voor een heel mooie prijs, maar uiteindelijk zei het verstand: begin met een Street Twin. Die is een stuk lichter en wendbaarder en met minder vermogen.

Link naar reactie
Op 27 maart 2017 om 11:30, Bever zei:

Dit weekend de krabbel gezet voor de Triumph Street Twin. Kon een heel mooie nearly new Triumph Bonneville T120 kopen (230km) voor een heel mooie prijs, maar uiteindelijk zei het verstand: begin met een Street Twin. Die is een stuk lichter en wendbaarder en met minder vermogen.

Allebei leuk! Ik ging toch voor de T120 gegaan zijn, beetje meer koppel en vermogen ben je snel gewoon... Dat gewicht ook. En ' t is 't handje dat telt he. Veel plezier en veilige km's! 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...