Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie probeert momenteel zijn rijbewijs A te halen ? Ervaringen ?


Pieter1

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn theorie examen afgelegd en geslaagd. Heb hiervoor een stuk of vijf proefexamens afgelegd op de site van de VAB en blijkbaar was dit afdoende. Rij wel al zo'n 18 jaar met de auto en heb de theorie niet meer bekeken. Heb wel de indruk dat er hier en daar een foutje op hun site zit. Je portiek opensmijten op een fietspad zie ik met de moto niet echt zitten :-)

Kreeg vandaag redelijk wat technische vragen die er bij de VAB niet inzitten (althans ik had steeds dezelfde nml de hoogte breedte verhouding van de band). Bovendien is het proefexamen een random keuze uit duizend vragen. Ik heb de indruk dat je best een paar dagen wacht tussen elk proefexamen, anders krijg je 90 % dezelfde.

Morgen een rijschool zoeken.

Gtz Pieter

Link naar reactie

ik doe aanstaande vrijdag en zaterdag mijn rijlessen dus vanaf de maandag erop gaat er hier in antwerpen een serieuze stijging aan straatlawaai zijn :)

kostte me 436 euro

en idd proefexamen vab kwam een beetje tekort in vgl met echte examen.

Link naar reactie

Bart, ik veronderstel dat je voor deze prijs je eigen moto gaat gebruiken en gaat voor 6 uur rijles ?

Bij de VAB komt het op € 715. Huur moto, 8 uur les en examenbegeleiding inbegrepen.

Maar gezien er in Mechelen geen VAB rijschool is, ga ik deze avond eens polsen bij Erasmus.

Groeten en succes en hopelijk droog weer dit weekend.

Pieter

Link naar reactie

Ik heb twee jaar geleden mijn rijbewijs gehaald.

De theorie heb ik geleerd via deze site : www.gratisrijbewijsonline.be/

Je kan na het stapsgewijs studeren van de theorie + oefeningen nog examenvragen opvragen middels een sms.

Dit is niet duur en echt z'n geld waard.

Je kan je zo echt goed voorbereiden op het theoretisch examen, ik was er dan ook meteen door.

Praktijk was bij de Merksemse Autorijschool, en examen in Deinze.

Je kan het examen ook in Kontich doen, maar de praktische proef is daar in spiegelbeeld, dus niet echt aangeraden.

Daarom gaan ze liever naar Deinze.

Vergeet niet dat je opleidingscheques kan gebruiken, dus laat de staat mee betalen voor je opleiding.

Indien je dit jaar je verplichte lessen volgt, en pas volgend jaar de overige lessen + examen doet, kan je dit tweemaal met opleidingscheques doen. Dit scheelt je maar liefst 250 €!

Succes.

Link naar reactie

Lap in Mechelen kan ik geen motorijles volgen,...

Vilvoorde of meer naar Antwerpen. Hoewel ik voor de persoonlijke begeleiding ga, kan je bij Sanderus blijkbaar ook groepslessen volgen. Iemand ervaring mee...ik veronderstel dat dit dan goedkoper is. Straks eens mailen.

Gtz

Link naar reactie

Euh, het oefenterein van de school in Vilvoorde bevindt zich vlak aan Planckendael.

De rijscholen in het Mechelse hebben blijkbaar geen moto's. Ik weet dat Erasmus Mechelen en Sanderus Mechelen samenwerken met Sanderus Vilvoorde. Die komen dan bij Planckendael oefenen. Maar ik denk dat ik dan wel uit Vilvoorde moet vertrekken.

Gtz

Link naar reactie

Neeje Bart, maar wou mijn lessen na mijn werk doen en dan moet ik mijn helm, jas en dergelijke meesleuren op de bus 's morgens. Nu het is maar voor een paar keer hé (2 keer drie uur en twee uur voor het examen). Wou het me gewoon makkelijk maken.

Link naar reactie

De Furry in Geel is precies zo slecht nog ni als ik dees hoor...

alles onder eigen dak... geen tijdverlies om naar het oefenterrein te rijden, examencentrum is ook vlak naast de rijschool, en alle moto-materiaal is ter beschikking...

Link naar reactie

mja idd, maar naar Geel gaan is nog lichtjes meer moeite hé :-)

met wa voor een moto hebt gij les gehad? mijn rijschool zou met pussy BMW's rijden... spijtig, kzag al uit na die moto die fajes ooit is heeft gepost...

Link naar reactie

ik ben in den tijd bij metropool in antwerpen geweest. Was toen de goedkoopste en de lesgevers rijden ALTIJD met de moto mee, ook als het pijpenstelen regent

Link naar reactie

misschien weet je het al, maar je kan hiervoor opleidingscheques aanvragen he. Je betaald 125eur voor 250eur aan cheques. Da's toch al 125eur minder.

Heb dit voor mijn auto rijbewijs gedaan en zal dit ook voor mijn motorijbewijs doen als ik er ooit voor zou gaan (wat ik wel van plan ben).

Wel niet geldig voor studenten dacht ik, enkel voor de werkende menschen :)

Link naar reactie

Hé, je kan die cheques aanvragen bij de VDAB of...gewoon kopen in de werkwinkel wat heel wat sneller gaat. Heb alvast € 125 gespaard.

Dus ik doe mijn praktijk alvast waar ze deze aanvaarden.

Hopelijk dus snel op de baan met de Bella. Hoewel het tussen-gas geven een gewoonte is, die ik nog niet echt onder de knie heb. Ooit wel geleerd voor mijn C rijbewijs, maar dat was toch iets anders...en ondertussen bijna 20 jaar geleden :-)

Gtz Pieter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...