Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Problemen met verzekering bij opgedreven scooter


tjubix

Aanbevolen berichten

En als je begint te dreigen om al uw producten bij die bank/verzekeraar te verplaatsen naar een andere verzekeraar? Zouden ze dan geen twee keer nadenken om je toch voor een deel bij te staan in de onkosten? Of als je goeie argumenten aanhaalt, zoals: ik heb mijn scooter opgedreven om beter te kunnen optrekken en geen last te zijn op de baan voor achterliggers? Dat kan een argument zijn, tis niet omdat je scooter opgedreven is dat hij daarom minder veilig is vind ik... ge hebt van die mensen die 50 km/u doen op een autostrade, das gevaarlijker dan die die 140 rijden...

Link naar reactie
En als je begint te dreigen om al uw producten bij die bank/verzekeraar te verplaatsen naar een andere verzekeraar? Zouden ze dan geen twee keer nadenken om je toch voor een deel bij te staan in de onkosten? Of als je goeie argumenten aanhaalt, zoals: ik heb mijn scooter opgedreven om beter te kunnen optrekken en geen last te zijn op de baan voor achterliggers? Dat kan een argument zijn, tis niet omdat je scooter opgedreven is dat hij daarom minder veilig is vind ik... ge hebt van die mensen die 50 km/u doen op een autostrade, das gevaarlijker dan die die 140 rijden...

dit geloof je toch zelf niet zeker?

dus het is volgens jou gerechtvaarigd dat ik op iemand zijn gezicht klop alleen omdat hij mij vies of scheef bezag?

Waar zijt gij mee bezig,jong?

Link naar reactie

@hierboven: Het lijkt me niet dat het over brommers gaat maar over motoren?

@tjubix: Ik zou zeggen - probeer es, en kom vertellen of je daarna op een zwarte lijst terecht bent gekomen die de verzekeraars delen? :P

Problemen met de verzekering heb je meestal niet bij een kleine schade; pas als de kosten de pan uitreizen (je knalt tegen een bugatti die van rechts kwam of je rijd een moeder met kind een invalidewagentje in) komen ze kijken of ze niet onder die claim uit kunnen. Reken maar dat je dan goed de bok bent.

In Nederland kun je een auto tot 40% meer power geven en hem laten herkeuren bij de RDW, dat kost geloof ik iets van 1600e, je kenteken wordt dan aangepast, en daardoor kun je je auto met extra power weer verzekeren. Reken er op dat je naast de extra power ook moet zorgen voor meer remkracht; alle onderdelen die te maken hebben met je veiligheid dienen (als nodig) een upgrade te krijgen, niet alleen je vermogen. Ik weet niet of dit ook werkt voor motorfietsen trouwens.

Het lijkt me dat je sowieso bot vangt als je een 50cc of een 125cc meer power wil geven, omdat daar specifieke regels voor zijn bij jullie.

Link naar reactie

Kijk het is simpel.

49cc + onder de 18 jaar

Heb je een ongeval en de scooter is opgedreven =

Geen verzekering (aangezien het vtg verzekerd is voor 49cc)

Geen rijbewijs (je moet een rijbewijs hebben voor het rijden met een vtg boven de 49cc )

Met andere woorden; je komt voor de politierechtbank.

49 cc en boven de 18 jaar :

Geen verzekering voor het vtg.

Wat betreft het rijbewijs moet je voldoen aan één van de twee voorwaarden.

Ofwel ben je in het bezit van een voorlopig rijbewijs A of je hebt je rijbewijs B gedurende 2 jaar minimum.

In geval je het niet hebt : geen rijbewijs.

gevolg : je gaat naar de politierechtbank.

Hetzelfde geldt wanneer je enkel een rijbewijs hebt voor 125cc = opgedreven = geen rijbewijs .

Heb je gewoon een opgedreven motor waarvan de cc verzekert is : bij opdrijving = geen verzekering.

Persoonlijk vind ik dat je een zwak excuus hebt. Wil je sneller, haal dan de nodige rijbewijzen en verzekeringen. En met dreigen ga je zeker niets uithalen. Je bent in fout. Deal with it . Je wist de risico's, je hebt gegokt en verloren.

Link naar reactie

de theorie:

alles wat je aan een voertuig veranderd dat afwijkend is van het gelijkvormigheidsattest is genoeg voor de verzekering om zich terug te trekken. Dit kan zelfs gaan om het plaatsen vaneen schijfrem op een scooter die er zelf geen had.

de praktijk:

zoals hierboven is gezegd, wanneer de kosten klein zijn gaat de verzekering dit zelfs niet controleren, wanneer de kosten echter hoog oplopen zullen verzekeringsmaatschappijen er alles aan doen om niet te moeten betalen.

uit intresse:

wat ben je eigenlijk van plan?

Link naar reactie

Kort en simpel

1/ niet opdrijven

2/ indien ongeval met opgedreven motorrijwiel GEEN ENKELE VERZEKERING KOMT TUSSEN

3/ Als je dreigd bij de verzekering moet je opletten dat zij u niet rapper buitensmijten uit verzekering dan dat jij kunt spreken .

Want geen enkele verzekering wil zo iemand als klant .

en dan ga je in een databank met als gevold dat je 3 tot 5 keer zoveel gaat mogen betalen als je nog een verzekeraar vind die je een verzekering wil geven .

moraal van dit verhaal !!!

DOE ZOALS ONS GEBRUIK UW VERSTAND EN LAAT UW SCOOTER ZOALS HIJ IS !!!!!!!!!

Link naar reactie

Ge bent enkel niet verzekerd wanneer je zelf in fout bent en de verzekering kan aantonen dat het opvoeren mede verantwoordelijk is voor het ongeval.

Wanneer je dus op een voorrangsbaan 90 rijdt met je opgevoerde Vespa en wordt aangereden door iemand die van links komt ben je wel verzekerd.

Link naar reactie
Ge bent enkel niet verzekerd wanneer je zelf in fout bent en de verzekering kan aantonen dat het opvoeren mede verantwoordelijk is voor het ongeval. Wanneer je dus op een voorrangsbaan 90 rijdt met je opgevoerde Vespa en wordt aangereden door iemand die van links komt ben je wel verzekerd.

Dat is ook iets nieuws. Je gelooft dit toch zelf niet ? Verzekeringsmaatschappijen doen er alles aan om ervoor te zorgen dat ze niet moeten betalen. Als ze te weten komen dat je met een 'brommer' 90 rijdt terwijl je maar 45 mag rijden, dan zullen ze netjes hun staart intrekken. Dus: als de tegenpartij een proces start met als feit dat ze de scooter zijn snelheid mis hadden ingeschat en als blijkt dat de scooter 90 rijdt terwijl hij maar 45 mag rijden, dan wil ik nog wel 'ns zien of er hier geen miserie van komt... Kortom, ik zou er toch niet zomaar vanuit gaan dat alles koek en ei is als je in je recht bent bij een ongeval.

Link naar reactie

How how, kalm aan jongens, ik ben gewoon het ergste scenario aant schetsen, ik denk er eventueel aan om een andere uitlaat te zetten op mijn LML om iets meer optrekkracht te hebben, dat is alles. Precies of jullie zijn hier allemaal zo'n brave schaapkes, laat mij niet lachen e zeg.

Vind hier maar is volk opt forum die zijn Vespa of wat dan ook NIET heeft aangepast, al ist maar zijn zijspiegels weggehaald. 't zal alleszinds een minderheid zijn. Moet een klasse B trouwens sowieso niet uitgerust zijn met twee zijspiegels ipv een spiegelke aant schild opzij? Denk dat de verzekering daar ook wel eens lastig kan over doen in zo'n geval. En zo zijn er waarschijnlijk nog andere zaken.

En de politie daar stel ik weinig vertrouwen in, die hangen zelf liever de cowboy uit dan hun werk serieus te doen. Die vallen liever de brave mensen lastig met hun machtsvertoon dan degenen die ze zouden moeten lastig vallen, waarschijnlijk uit verveling.

Link naar reactie

Hey Tjubix, zoals Geertvespa zegt in een ander onderwerp:

onder een lml hangt een uitlaat met catalysator, vergelijkbaar met de laatste reeks van PX 125. zo'n uitlaat met katalysator is inderdaad wel een stuk duurder (van piaggio dan, LML geen idee).

je moet de carburator helemaal niet veranderen trouwens, enkel andere sproeiers en andere luchtfilter, en natuurlijk de uitlaat, alles samen kost dat minder dan 100 euro aan materiaal.

Je belast niets extra, je vervangt gewoon die onderdelen die nodig waren voor de euro3 norm te halen door onderdelen die al jaren in een px zaten voor de euro3 norm

VOlgens mij is het dus ook niet "opdrijven" wat er gebeurt met de LML'en... Of zie ik dit weer verkeerd?!

Link naar reactie

Principe blijft 't zelfde é, de scooter heeft na de aanpassing meer kw dan vermeld word op het inschrijvingsformulier en dan wat in het 'Proces verbaal van goedkeuringsnummer' beschreven staat. Los van het feit dat je rijbewijs vervalt of niet aan de hand van de wijziging, 'kan' de verzekering claimen dat het voertuig niet meer reglementair is en de verzekering dus vervalt.

Als jij met een auto rijdt met 100 pk en je laat die chiptunen tot 160 pk (bijvoorbeeld) ben je in theorie niet meer verzekerd omdat, los van het feit dat je rijbewijs wel toelaat met een auto met 160 pk te rijden, het voertuig niet meer goedgekeurd is voor de openbare weg.

Dit wil zeggen dat het voertuig niet meer gekeurd kan worden en zonder keuring vervalt de verzekering.

Een scooter/motorfiets heeft tot op heden nog geen keuring, maar je begrijpt waar ik heen wil. Als het voertuig niet meer conform de bepalingen van de fabrikant is, 'kan' de verzekering vervallen...

Link naar reactie

En het is ook altijd de politierechter die bepaald wie de schuld draagt bij een ongeval, niet de verzekeringsmaatschappij.

Mijn vader is jarenlang verzekeringsmakelaar geweest en heeft ook wat eigenaardige uitspraken van een politierechter gehad. zoals dit b.v:

Een klant van hem reed met zijn auto een Dax omver. De Dax kwam van rechts maar reed wel in een enkelrichtingstraat tegen het verkeer in. De verzekering stelde de Dax verantwoordelijk voor het ongeval omdat ze beweerden dat de automobilist niet verwacht dat er verkeer uit die richting van de straat komt.

De rechter oordeelde echter dat de automobilist in fout was want de Daw kwam van rechts. Het feit dat hij verkeerd in een enkelrichtingstraat reeds deed niks terzake, daar heeft hij enkel een boiete voor gekregen.

Link naar reactie
En het is ook altijd de politierechter die bepaald wie de schuld draagt bij een ongeval, niet de verzekeringsmaatschappij.

Mijn vader is jarenlang verzekeringsmakelaar geweest en heeft ook wat eigenaardige uitspraken van een politierechter gehad. zoals dit b.v:

Een klant van hem reed met zijn auto een Dax omver. De Dax kwam van rechts maar reed wel in een enkelrichtingstraat tegen het verkeer in. De verzekering stelde de Dax verantwoordelijk voor het ongeval omdat ze beweerden dat de automobilist niet verwacht dat er verkeer uit die richting van de straat komt.

De rechter oordeelde echter dat de automobilist in fout was want de Daw kwam van rechts. Het feit dat hij verkeerd in een enkelrichtingstraat reeds deed niks terzake, daar heeft hij enkel een boiete voor gekregen.

of hoe je eigenlijk altijd gekloot kan zijn

Link naar reactie
@tjubix; je openings post laat ook veel ruimte voor fantasie over :) als je meteen had gezegd dat het om de LML > PX aanpassing ging had je waarschijnlijk een ander soort replies gehad :)

Oké dan, sorry voor mijn onkundigheid in communicatievaardigheden :) Ik had er zomaar wat uitgezwierd zonder na te denken over hoe ik het het beste had moeten formuleren. Ik ben een brave mens, rijd al 8 jaar met de auto zonder ongeluk in fout en heb een bonus malus van 04 ofzo ondertussen. Ik probeer ook zo verantwoordelijk mogelijk te rijden op de baan en van de 10 auto's die niet stoppen aan een zebrapad om iemand te laten oversteken is de kans groot dat ik de 1/10 ben die wel zal proberen stoppen.

Dus ik ben niet zo'n dom pubertje dat zijn brommerke eens gaat opdrijven, moesten jullie dat gedacht hebben...

soit, toch merci voor de reacties!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...