Ga naar inhoud

designo

Leden
  • Aantal items

    785
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    14

designo last won the day on November 11

designo had the most liked content!

Community reputatie

144 Excellent

6 Volgers

Over designo

  • Titel
    gelukkig
  • Verjaardag September 30

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GranSport 150

Persoonlijke Gegevens

  • Beroep
    Cameleon
  • Woonplaats
    Genk
  • Land
    België

Contact Methods

  1. Lambretta 150 Silver Special '66

    Dat dacht ik vroeger ook... toen de Gtr werd verkocht, de fiat 500, de pickup, de spider..."daar ga je spijt van krijgen" maar dat is dikke zever heb ik gemerkt. Je vind telkens opnieuw een ander voertuig waar je bloed zweet en tranen van krijgt. En je geeft telkens een topvoertuig een nieuw leven. beetje "italian wheeler dealers" en Gio695 is onze Ed China, alleen wat kleiner van gestalte...;)
  2. Silver Special 150

    Scooter kon niet in beter terecht komen dan in jouw handen. Olack fetishisten ...hier is het te doen, Pistoni Bucati Legacy...
  3. Lekkage aan krukas

    Magnetisme vliegwiel? vraag maar gio695, heeft leuk adresje ervoor...
  4. tunen VL3

    Niets houd je tegen om eerst te investeren in de krukas, erna in de ontsteking en als bollag of pinasco eindelijk fatsoenlijke nicasil kits voor een gs150 maken dan pas cylinder en kop te vervangen...;)
  5. ontchromen

    Is wrappen niet een betere oplossing? Niet zo onomkeerbaar.
  6. Gs150

    Hangt van motorinhoud en choke af. Origineel gs blok zou een cp23 moeten volstaan mét optie kabelchoke kopen. Wel choke aan chassis aanpassen.
  7. Gs150

    Gewoon een polini cp kopen met speciaal inlaat...
  8. Een groentje

    Welkom & pk50s Rules! Succes met je nieuwe verslaving!
  9. ** Niet Voor Puristen ** Winterproject: Acmalossi 6G

    Twijfel nog om N!ce zijn stuurhouder te gebruiken maar zo lang ik geen (betaalbare) teller vind... dan maar zonder. Rempomp en tommaselli snelgas ook en place.
  10. ** Niet Voor Puristen ** Winterproject: Acmalossi 6G

    Ook holte inlaatcollector gedicht met gedraaid dekseltje V
  11. ** Niet Voor Puristen ** Winterproject: Acmalossi 6G

    Traag maar niet stil. ondertussen pk vork afgedraaid passend voor stuurhuis
  12. Vespa Cosa carburateur & koppeling arm revisie

    Überprüfung: Der elektrische Choke kann sehr einfach auf Funktion überprüft werden. Am einfachsten ist es, ihn dafür auszubauen. Im kalten Zustand schließt der Zylinder mit der Unterkante bündig mit dem Kunststoffgehäuse ab. Legt man nun eine Spannung zwischen 8 und 12V (Gleich- oder Wechselspannung) an, erwärmt ein Kaltleiter (PTC) die Dehnpatrone im Choke (Funktion ähnlich Heizungs- oder Kühlwasserthermostat). Die Folge daraus ist, dass die Stromaufnahme von ca. 2,8A recht schnell (etwa 30s) auf ca. 0,6A sinkt und der Messingzylinder um etwa 2mm heraus kommt. Natürlich reagiert der Choke ebenfalls auf eine externe Temperaturanhebung, z.B. Motortemperatur. Dazu diesen mit einem Heißluftgebläse vorsichtig erwärmen. Die Rückstellung des Choke geschieht durch Abkühlung und ist sehr träge. nu nog pretzels und brattwurst, es wird hier nog ein BSF!!
  13. Vespa Cosa carburateur & koppeling arm revisie

    Je kunt ook meten of de echoke degelijk werkt, dacht 12v erop en meten hoever het naaldje uitslaat, 11mm dacht ik, maar google eens om zeker te zijn... de cosa carb en omgeving zijn, volgens mij, een verslechtering op de px-evolutie. de echoke en de electrische benzinekraan zijn onnodige onderdelen die het zoeken bij pannes vermoeilijken. Ook is de carb niet zomaar uitwisselbaar met px zonder aanpassingen...op lange termijn zou ik naar een oplossing zoeken om een standaard px200 carbu te monteren...
  14. Vespa Cosa carburateur & koppeling arm revisie

    Vergeet niet de extra luchtfilter onder het helmvak... veroorzaakt een extra verarming in vgl met px. Sproeiers lijken me idd beter zo maar toch testen vol en halfgas...en volle tank en bijna leeg...
  15. Vespa Cosa carburateur & koppeling arm revisie

    Ik weet niet wat de aanleiding is maar de e-choke vervangen is het eerste wat ik zou doen, kost niet de wereld OEM echoke... de naftkraan kun je steeds overbruggen met de zeskantbout meen ik. Nog beter zou zijn conversie op manuele choke , maar als je enkel wat lekkjes ervaart... misschien wat drastisch.
×