Ga naar inhoud

Speedracer

Leden
  • Aantal items

    2702
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    30

Speedracer last won the day on August 2

Speedracer had the most liked content!

Community reputatie

296 Excellent

Over Speedracer

  • Titel
    Old School speed freak metal artist
  • Verjaardag 10/14/76

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    'Dirty Devils SC Belgium', 'Vespa club Gent'
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta SX225
    Lambretta 125 Special
    Bajaj T5 Polini
    BMW R100 1978

Persoonlijke Gegevens

  • Beroep
    Uitvinder
  • Woonplaats
    Oostakker
  • Land
    België

Contact Methods

  1. Olie/benzine lek PX 200

    Zonder reed-valve ga je altijd spit back hebben op een 2-takt, maar bij een 'gewone' opstelling blijft de spitback hangen in de luchtfilter, bij een open kelk blijft dat staan in de carbu behuizing en loopt dat langzaam langs de achterkant vand e motor naar beneden bij het rijden en bij stilstand creëert dat dan een plasje onder de motor...
  2. Evenementen: The Rusty Crew Run Part II

    Tot morgen Daxx!
  3. Tank Vespa Sprint Veloce

    Tank teruggevonden! Is niet kraaknet maar zeker niet kapotgeroest. Heeft een nieuw benzinekraantje nodig en misschien eens uitspoelen met ontvetter. Bovenkant is gelakt in een Alfa Romeo metallic burgundy, compleet met tankklep maar zonder dichting... 50 euro, verzending mogelijk met Kiala aan 5 euro
  4. PX 125 valt terug

    Rij eens vol open, en trek dan eens aan de choke. Als de scooter dan versneld is de hoofdsproeier te klein, als de scooter dan merkbaar inhoud (pruttelt) is de hoofdsproeier wellicht te groot.
  5. Tank Vespa Sprint Veloce

    Ik heb een tank voor een Sprint liggen, ik bekijk de binnenkant morgen eens...
  6. lambretta : warmte carters

    De JL4, Franspeed race of Franspeed Supertourer, Bullet,...
  7. Vliegwiel Balanceren

    Om volledig te zijn moet je dan eigenlijk de volledige aandrijving uitbalanceren: Krukas + piston + vliegwiel + koppeling Dit kan je oa laten doen bij 'Dynamequil' in Brussel maar kost wel iets en indien je niet ingrijpend gewijzigd hebt aan de blok of een zeer specifieke race set up wil optimaliseren lijkt mij 't sop de kolen niet waard...
  8. Troubles vlb1t

    Bougie vervangen?
  9. lambretta : warmte carters

    Probeer eerst eens met de 25mm die je al hebt met een remote filter en de JL3. De JL3 is een 'touring'-uitlaat die vee lkopple levert maar ook stopr aan 7000 toeren... dus gaat die 30mm hoofdzakelijk verschil maken in't verbruik...
  10. lambretta : warmte carters

    De 25 mm is groot genoeg zolang je geen expansieuitlaay steekt, maar ik denk dat je tegen de beperking van de standaard Lambretta luchtfilterkast loopt. Ik zou in jou geval de metalen bocht in de luchtfilterbak boven 't filterelement verwijderen, met een dremel is dat 7min werk. ook de 'luchthapper' op 't frame is vrij beperkend en eigenlijk hoofdzakelij kcosmetisch dus die ka nej ook verwijderen. Ik denk echter dat je meer verschil zal merken als je de originele luchtfilterkast gewoon verwijdert en een 90° rubber elleboog met een remote filter monteert zodat 't beestje kan ademen... Die warmte moet je geen zorgen over maken. De warmte zit gewoon gevangen onder de zijkassen e wordt niet afgevoerd, maar da's geen probleem.
  11. Koppeling

    mischien hoofdlagers van de krukas versleten waardoor de krukas bij 't intrekken van de koppeling een klein beetje naar buiten geduwd wordt en net tegen 't vliegwieldeksel zit...?
  12. Lambretta 125 Li Series 3

    Kleien tip voor als je de kilometertellerkabel losmaakt van de kilometerteller: VOOR je de wartelmoer onderaan de kilometerteller losdraait, maak een spanbandje vast op ongeveer een cm van de moer op de kilometertellerkabel. Normaal gezien zal er een rubber ringetje onder de moer zitten op de kabel maar deze zijn soms niet aanwezig/verstorven. Dit verhinderd dat de wartelmoer over de kabel heen tot onderaan de buis van de voorvork valt en 't is een hoop prutswerk om die dan terug naar boven te krijgen als je de buitenkabel niet hoeft te demonteren/vervangen...
  13. Lambretta 125 Li Series 3

    Ik raad iedereen aan om 98 te tanken. Zeker de tankstations waar Ethanol (E10) bij de 95 wordt gedaan want daar kunnen rubberen dichtingenzoals vlotternaald van versterven.
  14. Tool voor motor ophangrubbers

    De stalen bussen in de rubber zitten in't midden niet tegen elkaar. In theorie kan je daar een plaatje tusenschuiven waartegen je dan met een verlengstuk van aan de zijkant kan kloppen/persen tot de silentblok uit 't carter is. De nieuwe erin krijgen is altijd moeilijker dan de oude eruit halen. Ik heb in't verleden nog silentbloken vervangen door Polyurethaanbussen van 'Clauss Studios'. Die waren zeer gemakkelijk om te monteren, geven 'iets' meer trillingen maar zorgen voor een stijvere ophanging. http://claussstudios.com/id52.html
  15. Type en framenummer.

    Er zijn manieren om het chassisnummer terug zichtbaar te krijgen met een zuur dat het staal etst/oxideert. Omdat de microstructuur verandert is waar 't metaal samegedrukt werd tijdens 't inslaan van 't originele serienummer wordt 't serienummer (tijdelijk) zichtbaar tijdens 't etsproces. zie http://www.practicalmachinist.com/vb/gunsmithing/raising-serial-number-203569/ of zoek eens op Nital Etch. De politie moet u hierbij ook kunnen helpen... maar 't risico is dan dat er een serienummer bovenkomt dat al in gebruik is (papieren in't verleden verkocht of gestolen voertuig)
×