Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Summer

Leden
  • Items

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Pk50xl automatica plurimatic

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Summer's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • First Post

Recente badges

6

Reputatie

  1. Ik ga van het weekend de rollen schoonmaken en ze opmeten, afmeting en gewicht. Ik zal mijn bevindingen hier doorgeven.
  2. zijn die rolletje van goud gemaakt haha, bedankt voor de link. De prijs zal met vraag en aanbod te maken hebben.
  3. Ik ga van het weekend nog wat afstellingen doen. Ik ben al een tijd aan het lezen/zoeken naar variorollen. Deze zijn niet te bestellen en de maat is redelijk onvindbaar. Hebben jullie nog een ideetje waar je ze vandaan kunt halen? Volgens mij zijn ze origineel 15x15 en rond de 4gram. Op een Duits forum las ik dat je eventueel 15x16 kunt pakken als vervanging. Momenteel loopt hij +-50kmpu maar rond de 30kmpu zit een dip, op een lichte helling gaat hij niet boven de 30 uit, op een vlak stuk begint hij na de 30 weer beter te trekken. Iemand een idee wat dit is? Toch de rollen? Er ligt nu een sito+ onder met een onbegrensde bocht, dus ik had gehoopt op iets meer oempf.
  4. De rubbermat in het midden heb ik bewust weggelaten aangezien ik deze look mooier vind. En dat is hetzelfde bij de rand onder het zadel. Deze was in de bodykleur maar heb ik matzwart gespoten. Deze lijn vind ik beter passen bij de pk dan die rand ook mee te spuiten in de lakkleur.
  5. Klaar, starten lopen. Moet m wel nog wat beter gaan afstellen maar alles werkt naar behoren!
  6. Luchtfilter vervangen, bougie vervangen, olie vervangen, bocht en uitlaat gemonteerd en blok eronder, vervolgens velg en zijkappen, stuurkap met elektra aangesloten en de koppeling, rem en gaskabel aangesloten. Helaas rafelde het uiteinde van de gaskabel dus deze moet nog nieuw komen en ik moet ook nog de tank en het zadel monteren maar dit was dus een kleine update.
  7. Te gek project maar ik zou je ook aanraden om iets zorgvuldiger te werken, al moet ik zeggen dat je wel in rap tempo gaat, anders kan het nooit een kwalitatieve restauratie worden. Je kunt in mijn topic kijken voor een kleur tip, ik heb ook een vaalgroene tint al is hij niet identiek aan jouw kleur.
  8. Kleine update clear coated en begonnen met de opbouw omdat ik na er lassen een andere koker heb geplaatst heb ik de bok en veren moeten aanpassen
  9. Vergeten te antwoorden: Ik ben nederlander, en jouw pk is ontzettend mooi.
  10. Goede tip pdvd, ik ga die rubbertjes bijbestellen en nog even denken over een kleinere plaat.
  11. Dankjewel Ed.er komt een groot nummerbord op dus die gaatjes heb ik nog nodig. Weer een update:
  12. Dit was na de 1e primerlaag, er zijn er inmiddels 3 op gegaan. Volgende stap is de lak. Kleine wijziging in kleur, het is ral6011 geworden, resedagroen.
  13. Dankje daan, qua motor ben ik naar mijn mening nog teveel leek om het blok te splitsen, ben bang dat ik het niet meer juist in elkaar krijg, dus ik ga de meer basic dingen doeb, olie verversen, carb reinigen, bougie vervangen etc, en loopt hij niet goed ga ik iemand proberen te vinden die me tegen betaling ermee wil helpen. Een kleine update, na het wegschuren van alle roest en het lassen, heb ik de goede lak flink opgeschuurd maar niet tot op het blanke metaal, omdat deze lak nog goed hechtte. Vervolgens in de roestwerende epoxy gezet. Omdat er veel krassen en roestplekken waren, alles geplamuurd en geprimerd. Dit proces noem ik: plamuur, schuur, prime repeat. Ben best tevreden met het resultaat. Vervolgens volledig in de primer gezet.
  14. Dank jullie! De kleur, al twijfel ik nog een beetje, zal waarschijnlijk ral6021 (vaalgroen) worden. Spuiten ga ik zelf doen met 2K lak.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...