Ga naar inhoud
Vespaforum.be

timve

Leden
  • Items

    110
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    geen
  • Mijn Scooter(s)
    BMW R1200GS LC 2013 (huidig)
    Honda VTR1000F (verkocht)
    vespa 300 gts supersport (huidig)
    vespa 300 gts super (total loss)
    Honda 1100 Blackbird (verkocht)
    Suzuki SV650S (verkocht)
    Honda VFR800 (verkocht)
    Honda NTV650 (total loss)
    Honda XL200 (total loss)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    malle
  • Land
    Belgiƫ

Recente bezoekers van dit profiel

1.819 profielweergaven

timve's prestaties

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

41

Reputatie

  1. timve

    Diagnose-Stekker

    Diagnose-stekker voor de moto Guzzi app (Vespa uitlezen met laptop). Originele VAG printplaat (niet de niet werkende chinese kloon) + adapter voor diagnose-stekker Vespa. Wegens overcompleet en opruiming: 20 euro zgan.
  2. timve

    GTS 300 klepspeling

    Kleppen stellen op TDC (top dead center - nokkenasstand). Alle kleppen dicht. Niet zoals je voorstelt. Olie zeker om de 5 en niet om de 10000 km ! boekje zegt 6000 doch andere (buitenlandse) manuals zeggen 5000 km. Let er op na 3000 km ga je vaak van max olie naar min. markering olie. Dus niet bijvullen en 10000 km rijden is om problemen vragen vrees ik :) Oliefilter vervangen als je de olie aflaat. Om de uitlaatkleppen te stellen zonder motordemontage moet je zeker de achterveren losmaken en goed zien welke kabels en tubes je ook nog moet losmaken daar de achterbrug maximaal zal zakken (en de tubes / kabels) daar niet voor zijn gemaakt ;)
  3. timve

    GTS 300 klepspeling

    Misschien even bijvermelden dat ik quasi 80 procent van mijn km's vol gas rij op autostrade, met malossi variator aangepaste luchtfilter en sportuitlaat REMUS (dus net dat iets gretiger en heviger) wat zeker impact heeft op de klepspeling.
  4. timve

    GTS 300 klepspeling

    Voor eens en voor altijd de mythe van de klepspeling op een GTS 300 (250) 4 klepper uit de wereld helpen. Ik hoor vaak (ook van professionele dealers en herstellers) dat de klepspeling op een GTS 300 eigenlijk niet nagekeken hoeft te worden daar ze nooit buiten tolerantie gaan... (0,10 inlaat, 0,15 uitlaat). En dat ze daarom dit niet hoeven te doen, het is ook heel wat werk, werkuren, klant betaalt veel etc etc... Nu op 25000 km even de proef op de som. (niet nagekeken op 12000). Blok gedemonteerd met achterbrug: 23 minuten werk (als amateur). klepspeling gecontroleerd: uitlaat 0,05 mm !!!! Dus nog even doorvlammen en risico op doorbranden van de kleppen met alle gevolgen vandien. Inlaat netjes op 0,10 mm zoals het hoort. Dus: zeker laten nakijken op de onderhoudsintervallen. Een goede mekanieker hoeft zelfs het blok niet te demonteren. (ik werk graag met wat ruimte om me heen ). Het blok kan je kantelen dmv van losmaken onderste bouten dempers. Gewerkt volgens west scooter (injectie losmaken van de motor en alle bekabeling gemonteerd laten) werkt super en eenvoudig ook met beperkte middelen (zie foto) Grtz en veel rijplezier !
×
×
  • Nieuwe aanmaken...