Ga naar inhoud

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 09/21/17 in all areas

  1. 7 points
  2. 5 points
    Zeker heb ik dat :-)
  3. 5 points
  4. 5 points
    De Distinguished Gentlemen's Ride Antwerpen
  5. 4 points
  6. 4 points
    Beste Vespisti Allen welkom op editie 2018,we zijn er weer klaar voor om iedereen een fijne dag te laten beleven.
  7. 4 points
    Toch had ik liever dat dit wel de originele lak was...want ik had graag geweten wat de 'Frederik' zou vinden, van een "gevulde klak" met kipgehakt en peperroomsaus
  8. 4 points
    Voor eens en voor altijd de mythe van de klepspeling op een GTS 300 (250) 4 klepper uit de wereld helpen. Ik hoor vaak (ook van professionele dealers en herstellers) dat de klepspeling op een GTS 300 eigenlijk niet nagekeken hoeft te worden daar ze nooit buiten tolerantie gaan... (0,10 inlaat, 0,15 uitlaat). En dat ze daarom dit niet hoeven te doen, het is ook heel wat werk, werkuren, klant betaalt veel etc etc... Nu op 25000 km even de proef op de som. (niet nagekeken op 12000). Blok gedemonteerd met achterbrug: 23 minuten werk (als amateur). klepspeling gecontroleerd: uitlaat 0,05 mm !!!! Dus nog even doorvlammen en risico op doorbranden van de kleppen met alle gevolgen vandien. Inlaat netjes op 0,10 mm zoals het hoort. Dus: zeker laten nakijken op de onderhoudsintervallen. Een goede mekanieker hoeft zelfs het blok niet te demonteren. (ik werk graag met wat ruimte om me heen ). Het blok kan je kantelen dmv van losmaken onderste bouten dempers. Gewerkt volgens west scooter (injectie losmaken van de motor en alle bekabeling gemonteerd laten) werkt super en eenvoudig ook met beperkte middelen (zie foto) Grtz en veel rijplezier !
  9. 3 points
    30 jaar bestaan SC Primavera Datum: 05/20/18 00:00 Op zondag 20/05/2018 viert SC Primavera haar 30 jarig bestaan ! Het evenement zal plaatsvinden in de Rugby Club van Leuven (Koetsweg 204, 3010 Leuven). Zij die er 5 jaar geleden bij waren weten nog vast hoe plezant dat was :-) Heel de dag scooterfun, muziek, animatie, tombola, booz, foodtrucks, bepijlde rondrit, ... Iedereen met een ijzeren hand shifter, suicide shifter of jockey shifter is welkom om met ons en andere sympathisanten te komen feesten ! Alé, de andere scooter mogen ook komen maar dan wel proper gewassen ;-) 30 jaar bestaan SC Primavera
  10. 3 points
    Ergens ten velde met de vnb ;-)
  11. 3 points
    't is een vespa... de motor hangt rechts... al de banden gaan links afslijten omdat je naar links moet leunen o mrechtdoor te rijden om niet omver te vallen... en rondpunten pak je ook altijd naar links wat voor bijkomende slijtage zorgt...
  12. 3 points
    tijd voor een update: dit weekend hem terug ineen gesleuteld. Hij is 80% klaar, nog enkele onderdelen moeten erop en afstelling is nog niet optimaal maar eerste proefrit is gemaakt en startte direct en reed bijna perfect! Er moet nog een nieuwe kickstarter op, achterlicht, remlicht schakelaar en dan nog een paar kleine dingen. Al bij al nog vrij vlot gegaan, wat problemen gehad met koppeling en versnellingen af te stellen maar dat kwam vooral doordat je daar zo slecht bij kan. Dus hopelijk is hij volgend weekend klaar en dan zal ik hier wat betere foto' s plaatsen!
  13. 3 points
    @Pdvd ... voel u vrij om uw tentje op de camping te zetten dat weekend ... iedereen welkom !
  14. 2 points
    Chroom op kunststof verwijder je met ovenreiniger... ( allé bij modelbouw toch ).
  15. 2 points
    Welkom Levi...puik werk en geniet nog lang van je Vespa
  16. 2 points
    Voor zover ik weet heeft Polini geen kit voor de wideframe modellen ,ik ken enkel de pinasco en de bolag cilinder kits de personen die ik ken hebben inderdaad heel de set-up van hun motor veranderd( , cilinder -krukas -carbu -koppeling-ontsteking -achterrem ) al snel een grapje dat rond de 2000 euro gaat kosten grtz sidvespa
  17. 2 points
  18. 2 points
  19. 2 points
    In addition to Dave's answer, I can add the following: 1. Misa exported Vespas to Congo indeed, but these were not the so called "Vespa Congo" . The Vespa Congo was a VGLA or VGLB frame assembled in Germany with german parts: VDO speedometer in German headset, German "swan neck" rear light, Denfeld saddle, ... 2. The Misa VGLA and VGLB only have oval speedometers, italian manufacturing. 3. There is never a Denfeld saddle on a Misa vespa. Only "Aquila", "Donza" or some rare brands like "Faram". 4. See Dave. Some Misa vespa have an exclusive color, for instance the yellow VGLA or champagne-brown VGLB. Conclusion: there is NO link between Misa vespas and the Indonesian Vespa Congo.
  20. 2 points
    Hallokes Laat ik me even voorstellen, ik ben Kim net 40 geworden (maar nog steeds in de ontkenningsfase ) Ben al van mijn 16de verliefd op Vespa's maar nooit eentje van mijn ouders mogen hebben/gekregen, wegens te gevaarlijk, niets voor meisjes, blablabla En voor mijn 40ste verjaardag heb ik van mijn lieve man een vespa cadeau gekregen. 2de hands LXV125 en ik ben er zo supertrots op . Ik ga mijn vespa'tje gebruiken om naar mijn werk te rijden 15km enkele rit (dus vooral om files te vermijden). Tips en tricks zijn uiteraard zeer welkom
  21. 2 points
    Hallo, Ik ben Stevo uit Stabroek 44 jaar oud en dit is mijn midlife crisis LOL! Ik ben al meer dan 25 jaar actief in de luchtgekoelde VW wereld en al heel lang zot van oude Vespa's! Nu ik een paar huizen naast mijn Frituur in Kapellen de lokale Vespa guru heb zitten die dan ook nog een goede klant is was het helemaal maar een kwestie van tijd eer ik ging bezwijken om een Vespa te gaan zoeken! 3 weken geleden was het dan zover net een VWtje uit de collectie verkocht en al dat geld op een bankrekening zetten dat toch niks opbrengt dat zag ik niet zitten dus had een budgetje vrijgemaakt om een nieuw speeltje te gaan zoeken! Nu was het aanbod overweldigend , Vespa uit India, Vietnam dan de europese varianten ACMA, MISA, MotoVespa etc...!!! Ai ai wat te doen wat te kopen? Wat raad gevraagd want de 50 en 60ers vond ik het mooist! Nu door vele hetzelfde gehoord dat ze niet het meest betrouwbaar zijn en traag zijn! Naar een ACMA van 54 gaan zien , Nog een GL150 van 57 die me wel kon bekoren! Beiden volledig origineel en ook aan normale prijzen van vandaag dus niet echt goedkoop! Dan ineens deze tegengekomen een VNB van 65 met een P200 blok eronder en op 10 duim gezet! Kortom oude looks en modern plezier , voor mij persoonlijk de ideale combinatie! Het was liefde op het eerst gezicht en heb ze dan ook maar ineens meegenomen! Ondertussen ingevoerd en ingeschreven en op 1 dag goed weer 150km achter de kiezen! Volop genoten en nu maar uitkijken als er een rondrit ofzo te doen is!!!! Hier een fotootje van mijn nieuwste aanwinst!!!
  22. 2 points
    Is inderdaad veel leuker te rijden dan te werken !!!!! Het rijplezier daar zal het wel niet aan ontbreken! De weinig mankementen daar hopen we ook op LOL! Posten zullen we inderdaad af en toe doen! Moesten jullie in de buurt van Kapellen zijn kan je altijd ne keer een frietje komen steken hé!!!!!
  23. 2 points
    Als DAT de originele lak is, eet ik mijn klak op.
  24. 2 points
  25. 2 points
    Gefeliciteerd met je aankoop, Eddy! En nu maar genieten van nummertje 724.
  26. 1 point
    Hallo allemaal, Na een tijdje toe te kijken en al jullie kennis te absorberen dacht ik laat ik mezelf eens voorstellen. Ik heet Levi, 23jaar en kom uit Sint-niklaas. Deze zomer heb ik me beziggehouden met een pk50xl, het "go to"-model voor beginners lijkt me. De wesp was in een soort hammerite verf geschilderd met de borstel, liep niet super en ontkoppelde bijna niet. Maar wat wil je na 44k kilometer.. dus, rolled it into the shop: met de staalborstel en schuurpapier gestript tot op het metaal, rotte plekken en deuken gerepareerd eens hij volledig blank stond en alles gerepareerd was in de fijnplamuur gezet in witte 2K primer gezet (DeBeer refinishing: aanrader!) en tenslotte de toplaag aangebracht, hier en daar is er een klein foutje ingeslopen maar rekeninghoudend met de 'partytentcabine' en mijn ontmaagding als 'carossier' zeer tevreden met het resultaat: Zoals gezegd was dit mijn eerste vespa, dus heb ik me laten helpen door een ervaren mechanieker om het blokje in orde te krijgen: eerst de demontage en het troubleshooten: Over de vele kilometers waren verschillende onderdelen versleten, daarom werd elke lager vervangen alsook elke keerring, nieuwe krukas, primair+ koppelingshuis, platen, veren en 50mm cillinderkit alsook te toevoeging van een simonini d&f laten stralen: dan alles ineen gestoken: hij is nog niet af, maar tot hiertoe heb ik er elke seconde al van genoten, terwijl ik er nog niet eens deftig mee heb gereden! vriendelijke groeten, Levi ps: ik ben nog op zoek naar een (betaalbare) 16.16 of 19.19 carbu en spruitstuk en een polijstmachine! pm is uw vriend!
  27. 1 point
  28. 1 point
    Amaiii voor een beginner is dat al wel toppie vind ik hoor.. knap werk. Nog vele leuke ritjes met je wesp
  29. 1 point
    Te koop: Vespa wieldeksels 10 inch,passen op PX - SPRINT- RALLY enz... Compleet met bevestigingen. prijs: o.t.k. Kan eventueel verstuurd worden.
  30. 1 point
    Da's een schoon masjien geworden. Veel veilige kilometers gewenst. Grtjs Makke
  31. 1 point
    Amai! Behoorlijk aan het klussen geweest! Ziet er wel al heel goed uit! Veel plezier gewenst.
  32. 1 point
    Hallo allemaal, Na een tijdje toe te kijken en al jullie kennis te absorberen dacht ik laat ik mezelf eens voorstellen. Ik heet Levi, 23jaar en kom uit Sint-niklaas. Deze zomer heb ik me beziggehouden met een pk50xl, het "go to"-model voor beginners lijkt me. De wesp was in een soort hammerite verf geschilderd met de borstel, liep niet super en ontkoppelde bijna niet. Maar wat wil je na 44k kilometer.. dus, rolled it into the shop: met de staalborstel en schuurpapier gestript tot op het metaal, rotte plekken en deuken gerepareerd eens hij volledig blank stond en alles gerepareerd was in de fijnplamuur gezet in witte 2K primer gezet (DeBeer refinishing: aanrader!) en tenslotte de toplaag aangebracht, hier en daar is er een klein foutje ingeslopen maar rekeninghoudend met de 'partytentcabine' en mijn ontmaagding als 'carossier' zeer tevreden met het resultaat: Zoals gezegd was dit mijn eerste vespa, dus heb ik me laten helpen door een ervaren mechanieker om het blokje in orde te krijgen: eerst de demontage en het troubleshooten: Over de vele kilometers waren verschillende onderdelen versleten, daarom werd elke lager vervangen alsook elke keerring, nieuwe krukas, primair+ koppelingshuis, platen, veren en 50mm cillinderkit alsook te toevoeging van een simonini d&f laten stralen: dan alles ineen gestoken: hij is nog niet af, maar tot hiertoe heb ik er elke seconde al van genoten, terwijl ik er nog niet eens deftig mee heb gereden! vriendelijke groeten, Levi ps: ik ben nog op zoek naar een (betaalbare) 16.16 of 19.19 carbu en spruitstuk en een polijstmachine! pm is uw vriend!
  33. 1 point
    Te koop: Zeldzame achterste bumper voor Vespa GS,VBA,VBB enz... Voorzien van aluminium Siermoeren. Prijs: o.t.k.
  34. 1 point
    So Hey, die ziet er behoorlijk snel uit! Straks eens op je You Tube Chanel kijken. Ondertussen even Angel Eye ah googelen
  35. 1 point
    Welkom Jim...bij ons heb ik dat "groene kleurtje" eerlijk gezegd nog niet zien rondrijden, alhoewel de "metallic groene Vespa's" wel in de showrooms staan... Veel geluk , rijplezier en weinig mankementen met je "gepersonaliseerde 300" ...ik ben benieuwd wanneer ik in België eens een "groene" zal tegenkomen...
  36. 1 point
    Zo kom je nog es iets tegen...
  37. 1 point
    2x Lambretta serie 1 of 2 1x Vespa faro basso VN of VM
  38. 1 point
  39. 1 point
    Koop een goede helm en een motorpak. Groetjes, nero.
  40. 1 point
    als je tot bij mij ( Nieuwmoer ) geraakt , met alle plezier gr
  41. 1 point
    Altijd interessant als je na het plaatsen laat weten wat je bevindingen zijn...
  42. 1 point
    We zijn er alweer vroeg bij 9de. DEUGNIETENRIT 27 MEI 2018 VESPA CLUB LEUVEN
  43. 1 point
    je kan dat dut dus wel zelf doen:
  44. 1 point
    ik heb vorig jaar nog een 50cc ingeschreven (gewoon, niet als oldtimer) en een bewijs van verlies was niet meer nodig. De vespadealer heeft me een duplicaat bezorgd en daarmee ben ik naar de post gegaan. 2 dagen later had ik mijn plaat
  45. 1 point
    De eerste ritjes zitten erop ... en jawel... de liefde is groot! Kasteel van Leut (Maasmechelen - Limburg).
  46. 1 point
    ............t'is dan ook een "speciale reeks".... want ik denk niet dat veel van die zeldzame "205's" rondrijden
  47. 1 point
  48. 1 point
    fijne dag gehad , erg leuke ritten
  49. 1 point
    Eentje vanop de grens van ons belgenland, mooie trip van 1300 km over onze lands grenzen.
  50. 1 point
    The beauty and the beast
×