Ga naar inhoud

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 07/21/17 in all areas

  1. 7 points
    Ben ik de enige die zit stoort aan god en klein peerke die zich maar voor één reden aanmelden aan dit forum? Nl. even zo hoog mogelijk poen scoren bij de Vespa-liefhebbers? Just wondering...
  2. 6 points
    Dit is nog één van de allerlaatste "old school meetings" die er zijn in België,de mannen van luik doen er ook nog één en dat zal het zijn volgens mij als ik mij niet vergis. De Scooteristen die al jaren meedraaien in het milieu zullen dit wel kennen, sommigen hebben zelfs ook nog meetings in elkaar gestoken, zulke meetings zijn niet te vergelijken met de grotere evenementen die op ons grondgebied plaatsvinden, maar hebben voor vele nog een nostalgische waarde, die wij proberen te behouden. Deze meeting heeft ook een Internationaal kader en iedere scooterist is van harte welkom, classics,Vespa lammy,GTS,GTV MP3,Bella,Zundapp,Moto Guzzi en ik vergeet er wss nog een paar. Wij blijven geloven in "old school scooterisme" en zolang we dit kunnen blijven organiseren zullen we het blijven doen. CHEERS
  3. 6 points
    Chrome don't bring you home. Groetjes, nero.
  4. 6 points
  5. 5 points
    Hallo Vespafielen, Hoewel niet per Vespa naar Italie afgereisd wilde ik jullie toch niet onderstaande foto,s onthouden. We zijn op vakantie geweest in de buurt van cinque terre en dus niet ver van pontedera en daar het piaggiomuseum bezocht. Erg leuk om het een keertje te zien. Ben je ms eens daar in de buurt dan is een bezoekje zeker de moeite waard. Onderweg in Florence kwam ik deze mooie gerestaureerde GL tegen. Groet Iwan
  6. 5 points
    ....storend zou ik dit niet echt vinden..want "Echte Vespa-liefhebbers" kopen zo'n repro-bord, schuren er eens mee over "den beton" en "kloppen" er zelf gaten in
  7. 4 points
    Eentje vanop de grens van ons belgenland, mooie trip van 1300 km over onze lands grenzen.
  8. 4 points
    Ach nog eentje dan... het reisverslag is in de maak. Een foto van 28 jui.
  9. 4 points
    Ik ben niet gauw uit mijn kot te lokken... maar nu.....grr... aan dit soort posts erger ik me mateloos... geld-geld-geld-geld... het enige wat nog telt in de wereld?? Snel profieltje aanmaken en dan een authentiek(?) bord proberen te verpatsen voor... WABLIEF... een schaamteloze 975euro!!!!!!
  10. 4 points
    Kasteel van Horst, waar men gezellig kan terrassen :-)
  11. 4 points
  12. 4 points
    Na het werk nog even een blokje om gereden. De foto is gemaakt nabij Nieuw-Dordrecht, bij de brug over het Koning Willem Alexander kanaal.
  13. 3 points
    The Rusty Crew Run Part II Datum: 08/18/17 17:00 to 08/20/17 12:00 Place to be ==> Waterstraat, Balen Camping, Cocktailbar, Trophys, Fungames The Rusty Crew Run Part II
  14. 3 points
    Bedankt mannen voor de trofee Much appreciated !
  15. 3 points
    Nee, maar als ik hem uit wil steek ik hem gewoon onder water. Groetjes, nero.
  16. 3 points
    Inderdaad, dat laatste is mij ook al opgevallen, komt daarbij dat de vinnigheid van de 300 GTS vaak wordt onderschat, dit is geen bromfietsje..
  17. 3 points
    Bedankt voor jullie reactie's maar mijn ongenoegen is nog niet gekoeld... :-) Euh... wat er van is... ik vind het schaamteloos dat een regelrechte "klojo" denkt de sentimentele toer op te gaan om een Vespa-fan bijna 1000 euro af te troggelen... Maar euh... wellicht til ik hier zo zwaar aan en is "Ovaalke" inmiddels verdwenen via Marktplaza of wat dan ook... Als mijn reactie ongepast is dan moet men mij maar uit het forum gooien. Pff...
  18. 3 points
  19. 3 points
    Mag je met een 150CC met hetzelfde rijbewijs rijden als voor nen 125?? wist ik ni Ik weet bijgot ni meer hoe da tegenwoordig zit met al die klasses van rijbewijzen.. Ik ben al nen oude mens hé.. ik heb ze allemaal ( ook voor een tank :-) )
  20. 3 points
    .........................dus Wilby...je weet al wat je moet vragen aan de kerstman...nieuwe brilglazen in plaats van "onderdelen of frutsels" voor de Vespa
  21. 3 points
    Op natte banen de witte strepen , zebrapaden en putdeksels vermijden LOL Veel toerplezier
  22. 3 points
    waarom? er staan er een paar te koop https://www.subito.it/accessori-moto/motore-vespa-200-rally-miscelatore-anni-70-livorno-201112246.htm https://www.subito.it/accessori-moto/motore-vespa-200-rally-modena-122933029.htm https://www.subito.it/accessori-moto/motore-vespa-200-rally-sigla-vse1m-caserta-214525692.htm
  23. 3 points
    Emaille reklameborden zijn hele mooie "blikvangers" om in je garage of bij je werkbank te hangen...alleen "swingen" de prijzen tegenwoordig de "pan" uit. Zelf heb ik er ook een flink aantal hangen in mijn garage...een twintig jaar geleden gekocht ,toen er nog niet zoveel vraag naar was, aan normale prijzen... Ook heb ik vroeger bij mijn grootouders op zolder (en in de kelder) een paar mooie exemplaren gevonden, die nog in redelijke staat waren. Tip om goedkoop oude reklameborden te maken : neem een kleurenkopie van een oud reklamebord of vergroot een oude advertentie of logo. Enkel nog de kleurenkopie "inlassen in plastiek."..en klaar is kees... om met weinig geld "oude reklameborden" in je garage te laten "schitteren"...
  24. 3 points
    Welkom Cheeseman...proficiat dat na jaren je "droom uiteindelijk is uitgekomen"...veel geluk, rijplezier en weinig "mankementen" met je "Grantourismo Super" Slimmer en beter kan je niet meer worden, als je al een GTS hebt aangeschaft ...gewoon het forum "doorsnuffelen" en "geregeld bollen" is de boodschap
  25. 2 points
  26. 2 points
  27. 2 points
    Vespas Don’t Leak Oil, They Just Mark Their Spot
  28. 2 points
    Prima, zooi verkocht, account kan gedelete worden.
  29. 2 points
    Gewoon eerlijk je ongezouten mening geven moet kunnen, zeker als mensen denken rijk te worden van zogenaamde originele prullaria.
  30. 2 points
    Kan je de kwaliteitsproblemen staven met gegronde argumenten? Je haalt waterdichtheid aan, dus ik vermoed dat je hiernaar verwijst. Ik heb dit ook al zien passeren op fora en FB groepen, maar TomTom lost dit probleemloos op, ook toestellen die buiten garantie vervallen. Software beter? Daarom dat er zoveel zelfhulpgroepen zijn van Zumo eigenaars, die geen raad weten met hun toestel omdat het allemaal veel te ingewikkeld is. En telkens lees je: volg een cursus als je je Zumo wilt leren gebruiken. TomTom Rider is minder ingewikkeld en makkelijker in gebruik. Uit de doos halen, monteren op je scooter en navigeren... Mijn TT Rider zit op de spiegel en qua trilling valt dit behoorlijk mee. En heb je alle nodige verkeersinfo op je Zumo? Oeps... neen, hiervoor moet je de Zumo 595LM aanschaffen van €650 en dan werkt het nog niet naar behoren... (software beter... yeah right!) Garmin Zumo heeft zijn tijd gehad, nu is het vooral TomTom Rider die heer en meester is op de motornavigatiemarkt. Garmin is ook zijn marktpositie aan het verliezen op de fietsmarkt, daar is ook een nieuwe speler: Wahoo Fitness. Reden: eenvoud, intuïtiviteit en lagere prijzen. Wereldmarktleiders hebben vaak de neiging overprijsd hun produkten op de markt te plaatsen.
  31. 2 points
    Dank je. Maar Ik heb ondertussen mijn originele tank heel erg mooi gekregen met heel veel geduld en en nog meer cocktail makende bewegingen :-).
  32. 2 points
    Bedankt MOD's om wat meer kleur te brengen in mijn leven! Groetjes, nero.
  33. 2 points
    Als je nu een (hele) P200 wil, ben je in NL zeker €2k kwijt. Als je er over struikelt voor minder dan €1500 is een mazzeltje; die vind je niet als je zoekende bent. Los van een PX scoren voor het blok: Ik heb afgelopen jaren geen gereviseerd plug 'n play blok op de 2dehands sites voorbij zien komen. Wel een boel PX frames zonder blok; dat levert bar weinig op. Ik denk dat je aan revisie onderdelen (inclusief honen) makkelijk 350 euro kwijt bent, als je de tools om het reviseren goed te doen al in huis hebt. Een pro is een halve dag bezig met een blok reviseren, ik zeker een weekend. Dat is dan zonder afstellen en inrijden, en als je je onderdelen bestelling in 1 keer goed hebt gedaan Ik denk zeker dat je voor onder de €1000 euro een te reviseren blok kunt scoren. Maar dan moet je gokken dat er niets ernstigs met de inlaatpoort aan de hand is. Als je het leuk vind om zlef te doen, kun je voor €1100-1350 klaar zijn, maar ik denk ook dat er een groep Vespisten is die gewoon een goed blok onder hun oldie wil hangen, met een bepaalde vorm van zekerheid, en zonder veel gedoe - en ik vind 't niet raar dat (anno 2017) die luxe dit soort geld kost.
  34. 2 points
    Ik zou er persoonlijk afblijven. Als het is zoals met verfstiften destijds ben je meer bezig met het bijwerken na een rit dan rijden. Liever wat langer sparen. Maar een Michelin City Grip Winter heeft geen witte flank maar wel een super contact met het wegdek.
  35. 2 points
    Voor die oude zakken, je onderaan op "thema" klikken en op "default" zetten. Groetjes, nero.
  36. 2 points
    Proficiat met je VA52T, ik heb er vorig jaar ook een aangeschaft. Het is niet het meest geliefde model op de forums, maar ik zelf vind het zalig om mee te rijden. 1) Ook ik heb lang gezocht welke transmissie olie ik moest gebruiken. Ik heb heel lang alle fora afgeschuimd, inclusief de buitenlandse, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat minerale SAE 80W90 de beste keus was. Met het originele boekje van de VA52T naar een bekende motospeciaalzaak in de buurt, en deze bevestigde dit. Na vele kilometers toch nog geen problemen hiermee gehad. 2) De 75cc upgrade, samen met de sito plan ik ook nog te doen. Maar waarom moeilijk doen? Ik zou gewoon een nieuwe speciale aangepaste cilinderkop bijkopen voor deze kit. Ok kost wel wat maar ge gaat toch geen onnodig risico pakken? Als ge de boring moet laten aanpassen ben je ook nog geld kwijt, dus... Ge moet ook het bochtje van de uitlaat vervangen door een grotere flow als ge de Sito steekt hè. Die weinig power, ik denk niet dat dat aan uw uitlaat licht hoor, als die los zou gezeten hebben zou 'm toch net sneller zijn uitstoot buiten krijgen? Heb je al eens gekeken naar je 7 variorollen? Misschien scheelt daar iets mee. Mijn waren in orde, maar een opkuisbeurtje had toch een (klein) positief effect. Standaard gaat de mijne 45 km/h, waarbij ik 105 kg weeg. Carbusproeiers eens reinigen, en eventueel de sproeiermaat ook eens bekijken.
  37. 2 points
    Ik rijd dan wel niet met een GTS, maar doe ook vele km's. Om precies te zijn ongeveer 1000 per maand. 50km per dag woon-werkverkeer. Ik laat 'm enkel staan als het enorm waait of als het giet dat' ni schoon is. Voor de rest is het vooral een mentaliteitsverandering. Voordien reed ik altijd met de wagen. Toen ik uiteindelijk de LML in huis had, betrapte ik me erop in het begin nog makkelijk naar de wagen te grijpen als het weer me niet aanstond of als ik moe was. Intussen is het echter een gewoonte geworden en gebruik ik de wagen nog amper. Ik ga er ook mee naar de winkel, naar vrienden, enz. Met de gps erop is dat ook een luxe geworden. Het cruisen is er ook geweldig aan, een gevoel dat je niet in de auto hebt. Ik vraag me ook soms af hoe rap hij 'op' zal zijn tegen dit tempo, maar kan me niet schelen. Intussen heb ik veel naft, geld en ergernissen in de file bespaard. Ik koop me wel een andere van zodra hij niet meer wil. Misschien wel een zwaardere volgende keer, want vind hem dikwijls te licht voor bepaalde omstandigheden.
  38. 2 points
    ...................het is inderdaad fantastisch om zo'n mooi, bijna ongeschonden origineel fifties-bord in je garage te hebben hangen... Maar waar ik grote problemen mee heb, is dat sommigen hier dan "duizelingwekkende prijskaartjes" aan hangen... En dat van die echte Vespa-liefhebbers...je begrijpt toch wel dat dit was, om de "draak te steken" met de "verkoper"
  39. 2 points
    Mmm ,ik heb ook een origineel Belgisch Vespa bord in de garage hangen , jammer ik ben dan ook geen echte liefhebber ;-))))) zelfde staat als deze die aan geboden word enkel iets ouder nog ( 1955 ) , grtz,sidvespa
  40. 2 points
    ... janetten zeker?
  41. 2 points
    Ik heb ook nen helm…
  42. 2 points
    Idd heb gewoon alles ontvet, terug een nette motor en 250ml sae 30 olie opgedaan en eens paar ritjes met doen en kijken wat het heeft. En binnen paar maanden eens olie aflaten en zien of erbij is gekomen of niet. En de motor start altijd zonder problemen direct aan de praat. Dus afwachten maar laat jullie zeker iets weten . Alvast bedank voor jullie informatie.
  43. 2 points
    Ook zo een vlinder gevangen! FB zit er top uit....
  44. 2 points
    Nog wat gepoetst en geboend: Rekje achterop: Nu moeten we op zoek naar hoe te conserveren. Wat ik ken is Owatrol - wat is er nog meer om deze lak, en de plekken kaal staal, te conserveren. Liefst zonder er nog een laklaag overheen te zetten?
  45. 2 points
    Deze jongens kwam ik vorige week in de Zwitserland tegen op Ufenen pas en wat later ook nog op de Gothard pas. Prachtig!!
  46. 2 points
    .........mooi...maar in plaats van op uw voorspatbord een windmolentje te zetten om de wind weg te blazen, kan je beter een windscherm monteren
  47. 2 points
    De Vespa Cosa & PK 50 S gebroederlijk naast elkaar.
  48. 2 points
    Hallo, Eindelijk donderavond hebben ze mijn eerste Vespa geleverd om 20.15 (laat he) ze moesten dan wel van Hoeselt komen,heb hem gekocht bij VESPAFUN , heel goeie service ,echt een aanrader . ik heb er dan Vrijdagmorgen eerst een beetje bijtanken en dan heb ik er een 50 km mee gereden , en dat met mooi weer Zalig ... de groetjes , ik zet er al een fotootje bij ,er zullen er nog volgen.
  49. 2 points
    Kijk ook eens na of he achterrem niet sleept als je op de VESPA rijdt (achterremgaine te kort is hiervan de oorzaak) of de rem te "kort" afgesteld. Groetjes, nero. ps: ik ga voor de S1.
  50. 2 points
×